informatie & FAQ
Heb je vragen of mis je informatie, stel deze via ons contactformulier.
U heeft een mail van Postnl of DHL met barcode erin ontvangen, maar twee werkdagen later nog altijd geen pakket ontvangen.
Vraag svp eerst bij buren na of zij iets hebben aangenomen voor u. Een postbezorger hoort een briefje bij u in de bus te doen als u niet thuis was, maar het komt helaas soms voor dat dit niet gebeurt. Vooral in de ‘ons-kent-ons’- dorpen en wijken.
Het komt ook voor dat een huisgenoot een pakje aanneemt, het ergens weglegt en vergeet te zeggen dat er een pakje was gekomen …. vraag dit voor de zekerheid ook eerst aan uw huisgenoten. Het klinkt heel eenvoudig, maar het gebeurt!
Als het pakje niet bij buren is, noch een van uw huisgenoten heeft het aangenomen, bel of mail ons dan zo gauw mogelijk. Des te sneller kunnen wij in actie komen en om te proberen uw pakket te achterhalen. Wij kunnen vaak meer informatie vergaren bij Postnl dan u als consument en wij zullen er altijd alles aan doen om dan gelijk voor u in actie te komen, maar dan moet u het ons wel laten weten …
Heeft u het pakket wel ontvangen maar toch een klacht over de bezorging? Laat het ons dan weten a.u.b., want wij kunnen er niets aan doen als het met een bezorging anders loopt dan zoals het hoort, wij kunnen dit ook niet zien vanachter een beeldscherm, maar als u het ons laat weten, dan melden wij dit wel altijd bij de vervoerder.
Mailen kan naar: info@slippersnet.nl
Als u een klacht heeft, dan zullen we eerst moeten beoordelen of uw klacht gegrond is of niet.
Als u een klacht bij ons wilt indienen, kunt u hier het klachtenformulier downloaden. Op het formulier staan verdere instructies over hoe te handelen.
Na ontvangst van uw ingediende klacht nemen wij altijd zo spoedig mogelijk contact met u op. Als u twijfelt of u een klacht in kunt dienen, mag u natuurlijk ook altijd eerst even contact opnemen via onze cotnactpagina
Het is wel belangrijk dat u aan kunt tonen dat u het product bij ons heeft gekocht. Heeft u geen bestelnummer of retourbon meer, dan kunnen wij u aan de hand van uw naam, mailadres of woonplaats helpen om te achterhalen wanneer u het product heeft gekocht bij ons.
Wij nemen klachten altijd serieus. Er kan een enkele keer iets mis zijn met een artikel of er kan sprake zijn van een fabricagefout. Wij kunnen daar niets aan doen dat dat zo is, maar we kunnen wel proberen om uw klacht zo goed mogelijk en naar volle tevredenheid te behandelen en te verhelpen.
Garantietermijn:
De garantie en de garantieperiode zijn conform de wet en de Algemene Voorwaarden.
De garantieperiode van minstens zes maanden gaat in vanaf de datum van ontvangst van de artikelen.
Er is geen sprake van fabrieksgarantie. De door Slippersnet verleende garantie doet niets af aan de rechten van de consument die hij op grond van de wet kan doen gelden. Voor al onze producten geldt de wettelijke garantie. De wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er redelijkerwijs van mag verwachten.
Uitzonderingen op garantie:
Slippersnet verleent geen garantie wanneer er sprake is van de hierna volgende bepalingen en/of situaties:
– indien er sprake is van beschadiging door opzet, onjuist gebruik of door grove onachtzaamheid;
– indien het defect of slijtage het gevolg is van nalatig onderhoud of indien de slijtage als ‘normaal’ kan worden beschouwd;
– indien het defect of de slijtage betreft aangaande de neuzen, zolen of hakken van kinderslippers- en/of schoenen en deze dientengevolge als ‘normale slijtage’ kan worden beschouwd;
– het door transpiratie afgeven aan voeringen en/of gespen en/of slijtage daardoor, kapotte ritsen en andere door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet te verwijten zijn worden niet vergoed en vallen niet binnen de garantie.
– indien het defect of slijtage een gevolg is van blootstelling van het product aan grote hoeveelheden water en/of extreme warmte en/of zonlicht;
– voetverzorgingsproducten.
Tip:
Wij sturen u via de mail productinformatie toe, tegelijkertijd met het verzenden van de factuur. Hierin staan tips en adviezen voor het gebruik en onderhoud van uw slippers. Wanneer er sprake blijkt te zijn van ‘onjuist gebruik’ vervalt elk recht op garantie. Leest u daarom s.v.p. de productinformatie altijd goed door, wij verstrekken deze immers niet voor niets.
Kijk bij ‘Garantie’ onder de FAQ’s of uw klacht in aanmerking komt om in te dienen ( de klacht kan zowel gaan over een product of de dienstverlening )
– Download het ‘Klachtenformulier’, te vinden onder de FAQ’s – klachten
– Vul het formulier in en stuur het ons toe via
– Stuur nog geen artikelen naar ons op, maar wacht op onze berichtgeving
De termijn om inhoudelijk op uw ingediende klacht te reageren is veertien dagen, maar wij reageren inhoudelijk veelal binnen één, hooguit twee werkdagen op uw klacht.
Na ontvangst van uw klacht:
1. Bevestigt Slippersnet de ontvangst van uw klacht
2. Indien Slippersnet vraagt om foto’s van uw klacht dient u deze indien mogelijk te verstrekken
3. Stelt Slippersnet vast of de garantieregeling van toepassing is en/of een klacht gegrond is.
4. Indien een artikel moet worden opgestuurd naar het bedrijf, dient u dit artikel dusdanig te verpakken, dat het artikel niet kan beschadigen tijdens het transport. Teneinde aanspraak te kunnen maken op de garantie, dient u het ingevulde klachtenformulier of de retourbon mee te sturen. U dient de verpakking voldoende te frankeren. Indien de klacht gegrond is worden de standaardverzendkosten met terugwerkende kracht, uiterlijk binnen 14 dagen door het bedrijf vergoed aan de consument. U mag het artikel ook op afspraak langs brengen.
5. U moet Slippersnet in de gelegenheid stellen en de tijd geven om de klacht in behandeling te nemen en eventuele problemen op te lossen. Uiterlijk binnen 14 dagen ontvangt u een inhoudelijke reactie.
6. Indien er sprake is van een fabricagefout, wordt het artikel kosteloos vervangen door Slippersnet. Indien vervanging niet mogelijk blijkt te zijn, zullen wij u een passend schriftelijk voorstel doen om uw klacht naar behoren op te kunnen lossen.
7. Indien de consument in gebreke blijft en niet aan zijn verplichtingen ten aanzien van de garantie voldoet kan hij derhalve geen aanspraak maken op de garantie.
8. Indien u een klacht heeft ingediend over een artikel en u heeft dit artikel ter beoordeling van de klacht verzonden aan Slippersnet, zullen wij in geval van ‘ongegrond verklaring’ van de klacht, het artikel retourneren aan u. Vooraf zullen de verzendkosten van retournering aan u bekend worden gemaakt. De verzendkosten komen in dergelijke gevallen voor uw rekening, en deze dienen voorafgaand aan de verzending te worden voldaan, uiterlijk binnen 14 dagen na bekendmaking van de ongegrondverklaring. U mag het artikel ook afhalen op afspraak, eveneens binnen 14 dagen na bekendmaking van de ongegrondverklaring.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl)
U kunt ook een klacht indienen bij het Europese Online geschillenplatform (ODR).
Bezoek in dat geval deze website: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Olie
Tijdens het productieproces kan het gebeuren dat er een heel klein spettertje op het leer komt waarmee het kurkenvoetbed is bedekt. Dit kan het geval zijn bij met name vetleren slippers (oiled leather). Dit komt door de geoliede laag waarmee het leer behandeld is. Dit kan niet voorkomen worden. Tijdens het dragen zie je dit niet. Na verloop van tijd verkleurt het kurkenvoetbed, waardoor het nog minder zichtbaar zal zijn. Om die reden beschouwen wij dit niet als een fabricagefout.
Lijmresten / bovenwerk
Het kurkenvoetbed wordt tijdens het productieproces met lijm geperst aan de loopzool. Hierdoor kan er een lijmrestje aan de buitenkant van de slipper komen te zitten. Dit kan niet voorkomen worden. Zo’n restje lijm is niet te verwijderen en wij raden dat ook af, om te voorkomen dat er lucht komt tussen de loopzool en het kurk. Na een tijdje dragen verkleurt de lijm mee met de slipper en het is nauwelijks zichtbaar, ook niet als u zelf de slippers draagt. Om die reden kan dit niet als een fabricagefout beschouwd worden. Het is anders als er een grote lijmklodder aan de binnenkant van een slipper zit (op het bovenwerk). Dit komt ca. twee keer per jaar voor. Mocht u dit constateren, neem dan s.v.p. contact met ons op. Omdat het zo weinig voorkomt kunnen wij niet alle slippers voor verzending controleren.
Kurk
Het kurkenvoetbed komt tot stand door het persen van het kurk. Hierbij kan er een enkele keer aan de buitenkant van het kurkenvoetbed een oneffenheid zitten. Het lijkt dan net of er een klein bobbeltje op het kurk zit, maar dat is niet het geval, het is het kurk zelf wat men ziet. Je moet echter heel goed kijken, anders zie je het niet eens. Dit kan niet voorkomen worden tijdens het productieproces. Het is af te raden om dat kleine stukje kurk te verwijderen, omdat als men teveel zou verwijderen, dan kan er een gaatje in het geperste kurk ontstaan waardoor het juist alleen maar brozer wordt.
Gespen
Een enkele keer kan het voorkomen dat een gesp aan de binnen- en/of buitenzijde gaat roesten. Roest kan alleen ontstaan aan een gesp als deze in contact is geweest met water en/of door transpiratie. Als uw slippers onverhoopt nat worden door één van deze oorzaken, laat ze dan volledig drogen volgens onze instructies uit de productinformatie van Slippersnet. Deze krijgt u bij uw bestelling toegezonden. Berg natte slippers daarom nooit direct op in een doos of in een kast. Wacht daarmee tot ze volledig droog zijn. Roestplekken aan gespen vallen namelijk niet onder de garantie. Mocht er onverhoopt roest ontstaan aan uw slippers, dan kunnen wij u wel helpen om op uw kosten nieuwe gespen te laten plaatsen op uw slipper(s).
Als u twijfelt of iets wel of niet onder de fabrieksgarantie valt, of als u vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op via de contactpagina.
Wij controleren veelal alle slippers die wij naar u verzenden op voorhand op fabrieksfouten. Het kan een enkele keer voorkomen dat er toch een fabrieksfout zit aan uw slippers. Het kan ook zijn dat een paar slippers rechtstreeks vanaf de fabrikant naar u wordt verzonden. Wij hebben de controle hierover dan niet zelf in de hand. Mocht u onverhoopt een artikel aantreffen waarvan u denkt dat er sprake is van een fabrieksfout, dan kunt u altijd contact met ons opnemen door middel van mail, telefoon of via het klachtenformulier. Een “deuk” in een slipper of een riempje wat verbogen is, wordt veroorzaakt door de verpakking vanuit de fabriek. Dit trekt vanzelf weg, u hoeft zich hier geen zorgen over te maken.