• Officieel dealer van Birkenstock
  • ★★★★★
    ★★★★★
     KiyOh-beoordeling: 9+/10 - 300+ recensies
  • Gratis verzending binnen NL vanaf €25,-

Klachten & Garantie

Ik heb een klacht over de bezorging / pakje niet ontvangen

U heeft een mail van Postnl met barcode erin ontvangen, maar twee werkdagen later nog altijd geen pakket ontvangen. 
Vraag svp eerst bij buren na of zij iets hebben aangenomen voor u. Een postbezorger hoort een briefje bij u in de bus te doen als u niet thuis was, maar het komt helaas soms voor dat dit niet gebeurt. Vooral in de 'ons-kent-ons'- dorpen en wijken. 

Het komt ook voor dat een huisgenoot een pakje aanneemt, het ergens weglegt en vergeet te zeggen dat er een pakje was gekomen .... vraag dit voor de zekerheid ook eerst aan uw huisgenoten. Het klinkt heel eenvoudig, maar het gebeurt!

Als het pakje niet bij buren is, noch een van uw huisgenoten heeft het aangenomen, bel of mail ons dan zo gauw mogelijk. Des te sneller kunnen wij in actie komen en om te proberen uw pakket te achterhalen. Wij kunnen vaak meer informatie vergaren bij Postnl dan u als consument en wij zullen er altijd alles aan doen om dan gelijk voor u in actie te komen, maar dan moet u het ons wel laten weten ...

Mailen kan naar: klantenservice@slippersnet.nl
Bellen kan naar: 078 - 673 2253 (b.b.g. svp het antwoordapparaat inspreken)

Downloaden klachtenformulier

Als u een klacht heeft, dan zullen we eerst moeten beoordelen of uw klacht gegrond is of niet. 

Als u een klacht bij ons wilt indienen, kunt u hier het klachtenformulier downloaden. Op het formulier staan verdere instructies over hoe te handelen.

Na ontvangst van uw ingediende klacht nemen wij altijd zo spoedig mogelijk contact met u op. Als u twijfelt of u een klacht in kunt dienen, mag u natuurlijk ook altijd eerst even bellen (078 - 673 22 53, tussen 9.00 en 12.00 uur) of mailen naar klantenservice@slippersnet.nl .

Het is wel belangrijk dat u aan kunt tonen dat u het product bij ons heeft gekocht. Heeft u geen bestelnummer of retourbon meer, dan kunnen wij u aan de hand van uw naam, mailadres of woonplaats helpen om te achterhalen wanneer u het product heeft gekocht bij ons.

Wij nemen klachten altijd serieus. Er kan een enkele keer iets mis zijn met een artikel of er kan sprake zijn van een fabricagefout. Wij kunnen daar niets aan doen dat dat zo is, maar we kunnen wel proberen om uw klacht zo goed mogelijk en naar volle tevredenheid te behandelen en te verhelpen.  

Garantie

Garantietermijn:

De garantie en de garantieperiode zijn conform de wet en de Algemene Voorwaarden. 

De garantieperiode van minstens zes maanden gaat in vanaf de datum van ontvangst van de artikelen.
Er is geen sprake van fabrieksgarantie. De door Slippersnet verleende garantie doet niets af aan de rechten van de consument die hij op grond van de wet kan doen gelden. Voor al onze producten geldt de wettelijke garantie. De wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er redelijkerwijs van mag verwachten.

Uitzonderingen op garantie:
Slippersnet verleent geen garantie wanneer er sprake is van de hierna volgende bepalingen en/of situaties:
- indien er sprake is van beschadiging door opzet, onjuist gebruik of door grove onachtzaamheid;
- indien het defect of slijtage het gevolg is van nalatig onderhoud of indien de slijtage als ‘normaal’ kan worden beschouwd;
- indien het defect of de slijtage betreft aangaande de neuzen, zolen of hakken van kinderslippers- en/of schoenen en deze dientengevolge als ‘normale slijtage’ kan worden beschouwd;
- het door transpiratie afgeven van voeringen en/of slijtage daardoor, kapotte ritsen en andere door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet te verwijten zijn worden niet vergoed en vallen niet binnen de garantie.
- indien het defect of slijtage een gevolg is van blootstelling van het product aan grote hoeveelheden water en/of extreme warmte en/of zonlicht;
- voetverzorgingsproducten.


Uitleg klachtenprocedure / Waar kunt u terecht met een klacht

- Kijk bij 'Garantie' onder de FAQ's of uw klacht in aanmerking komt om in te dienen
- Download het 'Klachtenformulier', te vinden onder de FAQ's - klachten
- Vul het formulier in en stuur het ons toe. Hoe u dit kunt doen staat vermeld op het formulier
- Stuur nog geen artikelen naar ons op, maar wacht op onze berichtgeving

De wettelijke termijn om op uw ingediende klacht te reageren is veertien dagen, maar wij reageren veelal binnen één, hooguit twee werkdagen op uw klacht. 

Na ontvangst van uw klacht:
1. Bevestigt Slippersnet de ontvangst van uw klacht
2. Indien Slippersnet vraagt om foto's van uw klacht dient u deze indien mogelijk te verstrekken
3. telt Slippersnet vast of de garantieregeling van toepassing is en/of een klacht gegrond is.
4. Indien een artikel moet worden opgestuurd naar het bedrijf, dient u dit artikel dusdanig te verpakken, dat het artikel niet kan beschadigen tijdens het transport. Teneinde aanspraak te kunnen maken op de garantie, dient u het ingevulde klachtenformulier of de retourbon mee te sturen. U dient de verpakking voldoende te frankeren. Indien de klacht gegrond is worden de standaardverzendkosten met terugwerkende kracht, uiterlijk binnen 14 dagen door het bedrijf vergoed aan de consument. U mag het artikel ook op afspraak langs brengen. 
5. U moet Slippersnet in de gelegenheid stellen en de tijd geven om de klacht in behandeling te nemen en eventuele problemen op te lossen. Uiterlijk binnen 14 dagen ontvangt u een inhoudelijke reactie.
6. Indien er sprake is van een fabricagefout, wordt het artikel kosteloos vervangen door Slippersnet. Indien vervanging niet mogelijk blijkt te zijn, zullen wij u een passend schriftelijk voorstel doen om uw klacht naar behoren op te kunnen lossen. 
7. Indien de consument in gebreke blijft en niet aan zijn verplichtingen ten aanzien van de garantie voldoet kan hij derhalve geen aanspraak maken op de garantie.
8. Indien u een klacht heeft ingediend over een artikel en u heeft dit artikel ter beoordeling van de klacht verzonden aan Slippersnet, zullen wij in geval van ‘ongegrond verklaring’ van de klacht, het artikel retourneren aan u. Vooraf zullen de verzendkosten van retournering aan u bekend worden gemaakt. De verzendkosten komen in dergelijke gevallen voor uw rekening, en deze dienen voorafgaand aan de verzending te worden voldaan, uiterlijk binnen 14 dagen na bekendmaking van de ongegrondverklaring. U mag het artikel ook afhalen op afspraak, eveneens binnen veertien dagen na bekendmaking van de ongegrondverklaring. Indien consument zich niet houdt aan de termijn van veertien dagen worden de goederen door bedrijf vernietigd. 

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl

U kunt ook een klacht indienen bij het Europese Online geschillenplatform (ODR).
Bezoek in dat geval deze website: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 

Olie / lijmresten / bovenwerk / kurk

Olie
Tijdens het productieproces kan het gebeuren dat er een heel klein spettertje op het leer komt waarmee het kurkenvoetbed is bedekt. Dit kan het geval zijn bij met name vetleren slippers (oiled leather). Dit komt door de geoliede laag waarmee het leer behandeld is. Dit kan niet voorkomen worden. Tijdens het dragen zie je dit niet. Na verloop van tijd verkleurt het kurkenvoetbed, waardoor het nog minder zichtbaar zal zijn. Om die reden beschouwen wij dit niet als een fabricagefout.

Lijmresten / bovenwerk
Het kurkenvoetbed wordt tijdens het productieproces met lijm geperst aan de loopzool. Hierdoor kan er een lijmrestje aan de buitenkant van de slipper komen te zitten. Dit kan niet voorkomen worden. Zo'n restje lijm is niet te verwijderen en wij raden dat ook af, om te voorkomen dat er lucht komt tussen de loopzool en het kurk. Na een tijdje dragen verkleurt de lijm mee met de slipper en het is nauwelijks zichtbaar, ook niet als u zelf de slippers draagt. Om die reden kan dit niet als een fabricagefout beschouwd worden. Het is anders als er een grote lijmklodder aan de binnenkant van een slipper zit (op het bovenwerk). Dit komt ca. twee keer per jaar voor. Mocht u dit constateren, neem dan s.v.p. contact met ons op. Omdat het zo weinig voorkomt kunnen wij niet alle slippers voor verzending controleren. 

Kurk
Het kurkenvoetbed komt tot stand door het persen van het kurk. Hierbij kan er een enkele keer aan de buitenkant van het kurkenvoetbed een oneffenheid zitten. Het lijkt dan net of er een klein bobbeltje op het kurk zit, maar dat is niet het geval, het is het kurk zelf wat men ziet. Je moet echter heel goed kijken, anders zie je het niet eens. Dit kan niet voorkomen worden tijdens het productieproces. Het is af te raden om dat kleine stukje kurk te verwijderen, omdat als men teveel zou verwijderen, dan kan er een gaatje in het geperste kurk ontstaan waardoor het juist alleen maar brozer wordt. 

Als u twijfelt of iets wel of niet onder de fabrieksgarantie valt, of als u vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op via: klantenservice@slippersnet.nl of via telefoonnummer: 078-6732253 (bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur)